Hajóelmélet Próbavizsga
Teszteld tudásod - 20 véletlenszerű kérdés a Hajóelméletből.
Sok sikert!
1.
Igaz, hogy az üzemanyagot a karburátoros Otto-motor működése folyamán, a hengerben összesűrített levegőbe porlasztják be?
2.
Igaz-e hogy főként a tőkesúly nélküli hajókra jellemző az alakstabilitás?
3.
Mire kell figyelni a Dízel üzemű motoroknál?
4.
Melyik hajótípusra jellemző, hogy a legnagyobb sebességét viszonylag kis motorteljesítmény mellett éri el, és ennek megfelelően takarékosan üzemel; erősen hullámzó vízen is kiegyensúlyozottan, simábban halad?
5.
A munkaciklus milyen fázisa zajlik a négyütemű motorokban , amikor a dugattyú a forgattyús ház felé mozog?
6.
Mit ítélhetünk meg az olajnyomás jelző által üzem közben mutatott érték alapján?
7.
Motor indítása után a következők közül mit célszerű ellenőrizni?
8.
Igaz, hogy az üzemanyagot a dízelmotor működése folyamán, a hengerben összesűrített levegőbe porlasztják be?
9.
Mit jelent a hajó úszóképessége?
10.
Mit értünk a kishajó hosszán?
11.
Melyik fajta motor jellemző alkatrésze a szívó szelep?
12.
Alábbiak közül melyek a fának, mint hajóépítő anyagnak a jellemző tulajdonságai?
13.
Minek nevezzük a hajó nyugalmi és megbillent helyzetének megfelelő felhajtó erők hatásvonalainak metszéspontját?
14.
Igaz, hogy a nedves karteres olajozási rendszerben a kenőolaj a motor karterjében van tárolva?
15.
Mit kell tenni, ha indítás után azt tapasztalja, hogy az olajnyomás mérő műszer elégtelen nyomásértéket mutat?
16.
Melyek a horgonycsörlő meghatározó paraméterei?
17.
Milyen folyamatok zajlanak a kétütemű Otto-motor forgattyús házában, miközben a dugattyú a forgattyús ház felé mozog?
18.
Mire utalhat, ha a motor fordulatszáma hirtelen megnő, de a hajó sebessége lecsökken.
19.
Hogyan győződik meg róla, hogy a külmotor hűtése megfelelő?