Hajóelmélet Próbavizsga
Teszteld tudásod - 20 véletlenszerű kérdés a Hajóelméletből.
Sok sikert!
1.
Négyütemű motorok esetében hány főtengelyfordulat alatt játszódik le a munkaciklus?
2.
Hajók esetében melyik tengelyre vonatkoztatjuk a stabilitás fogalmát?
3.
Igaz, hogy a nedves karteres olajozási rendszerben a kenőolaj a motor karterjében van tárolva?
4.
Mire utalhat, ha a kipufogó füst színe kékes árnyalatú?
6.
Mit célszerű téli konzerváláskor elvégezni az alábbiak közül?
7.
Melyik motor jellemzője, hogy a kenőolajat az üzemanyaghoz keverve juttatják el a kenési helyekre?
8.
Melyik hajótípusra jellemző, hogy a legnagyobb sebességét viszonylag kis motorteljesítmény mellett éri el, és ennek megfelelően takarékosan üzemel; erősen hullámzó vízen is kiegyensúlyozottan, simábban halad?
9.
Alábbiak közül melyek a fának, mint hajóépítő anyagnak a jellemző tulajdonságai?
10.
Hol vannak a külmotorokon a hűtővíz beszívására szolgáló nyílások?
11.
Alábbiak közül melyek az alumíniumnak, mint hajóépítő anyagnak a jellemző tulajdonságai?
12.
Mi jellemző a labilis úszáshelyzetre?
13.
A szóró olajozási rendszer egyik eleme az olajszivattyú.
14.
Minek nevezzük a tényleges merülés síkja és az azzal párhuzamos olyan sík között függőlegesen mért távolságot, amely felett a hajót nem lehet vízmentesnek tekinteni?
15.
Mit kell tenni, ha a terhelt motor hűtővíz hőfoka nagyon magas?
16.
Levegő hűtésű motoroknál milyen célt szolgál a hengerfej és a motorblokk bordázott kialakítása?
17.
Hogyan nevezik a motorok azon alkatrészét, amely a dugattyú váltakozó irányú mozgását forgó mozgássá alakítja?
18.
Igaz-e hogy főként a tőkesúly nélküli hajókra jellemző az alakstabilitás?
19.
Melyik fajta motor jellemző alkatrésze a karburátor?
20.
Igaz, hogy a nedves karteres olajozási rendszerben a kenőolaj külön tartályban, a motoron kívül van tárolva?